Pátek 27. března

Ještě jednou se omlouvám za včerejší překlep. Někomu jsem tím možná přidělala práci na dnešek, a tak bude dnešní program o něco kratší. Pro případ, že byste příště nemohli najít příspěvek, a měl by již být k dispozici, zkuste, prosím, adresu:
http://www.zskresomyslova.cz/author/novackova/

Příspěvky pro Vás chystám předem a jsou nastaveny tak, aby se v 8.00 publikovaly. (To platí od 22. 3.)

Konec oficiálních záležitostí…

 

… DOBRÉ RÁNO, PRVŇÁČCI!

Dnešní den využijeme k procvičování psacích písmenek, která již znáte, a přidáme si nové číslo!!! Pracovní činnosti a výtvarnou výchovu propojíme s tématy tohoto týdne.

Ať Vám to pěkně jde!

Katka

 

Český jazyk
– tvoření vět, stavba slova (z jakých písmen se skládá), procvičování psacího písma, čtení

Než se příští týden vrhneme na nové písmenko, dáme si ještě jednu procvičovací hodinu:

  • Přečti si slovo ze seznamu níže.
  • Vymysli větu s tímto slovem a řekni ji nahlas.
  • Rozhodni, zda už dané slovo umíš napsat psacím písmem.
  • Pokud ano, napiš jej nejprve ve vzduchu a pak do sešitu.

Seznam slov:

  • pes
  • kočka
  • kráva
  • tele
  • televize
  • pepř
  • sůl
  • stůl
  • les
  • šeptá
  • umíme
  • umíte
  • smíš

 

Matematika – počet a číslo 20

  • Kterým číslem končí Tvůj krokovací pás?
  • Kolik prstů máš na jedné ruce?
  • Kolik prstů máš na obou rukách?
  • Kolik prstů máš na jedné noze?
  • Kolik prstů máš na druhé noze?
  • Kolik prstů máš na rukách i na nohách dohromady?

Práce v matematickém sešitě:

  • Zapiš si do sešitu krásně číslo dvacet – tedy 20.
  • Pod číslo dvacet si nakresli do jednoho řádku deset zelených koleček.
  • Do dalšího řádku si dokresli tolik modrých koleček, abys měl celkem dvacet koleček.
  • Kterých koleček jsi nakreslil více? Modrých, nebo zelených?

 

Napočítej nahlas do dvaceti. (Pokud je to pro Tebe snadné, počítej od 20 k nule.)


Krokování se zápisem do sešitu:

  • Napiš si číslo 20.
  • Hoď kostkou a zapiš tolik šipek směrem dozadu, kolik Ti padlo na kostce.
  • Zapiš výsledek a celé krokování přepiš do příkladu.
  • Vyřeš 6 takových úloh.

 

 

A ještě nějakou tu hru 🙂

Přiřaď, kolik chybí do dvaceti:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1342

 

 

Výtvarná výchova

Zkus vyluštit hádanky od svých spolužáků a řešení některé z nich ztvárni. Nechávám na Tobě, jestli půjde o barevnou nebo černobílou kresbu, zda zvolíš koláž nebo třeba origami.

 

Pracovní činnosti – péče o pokojové rostliny

Tento týden jsme se učili o rostlinách. Zjisti, jaké rostliny máte doma a jak se o ně staráte. Nabídni mamce, taťkovi, babičce nebo dědečkovi, zkrátka tomu, kdo se o ně stará, že mu s péčí o květiny či bylinky pomůžeš.

 

Text níže dej přečíst dospělým! Ty už máš pro dnešek volno. Užij si víkend a pozdravuj doma!!!

Katka 🙂

 

Shrnutí učiva – co jsme se naučili v týdnu od 23. – 27. 3.

  • naučili jsme se nová psací písmena: t, p, ě; procvičovali jsme psaní psace
  • každý prvňáček má umět podle diktátu napsat: i, í, e, é, ě, u, ú, ů, l, m, s, š, t, p
  • výše uvedená písmena napsaná psace má umět také přečíst
  • prvňáček umí napsat psace slova z výše uvedených písmen
  • četli jsme a vyhledávali informace v textu, rozlišovali jsme důležité informace od těch okrajových
  • tvořili jsme hádanky pro ostatní a také jsme si četli jejich hádanky a vymýšleli řešení těchto hádanek
  • víme, že za otázkou píšeme otazník, a umíme jej napsat
  • hodně jsme pracovali se slovy – jejich významem, s tím, na které písmeno začínají, vymýšleli jsme slova i věty podle zadání
  • psali jsme do vzduchu
  • vymýšleli jsme přání (co bychom si přáli)
  • začali jsme pracovat s počtem a číslem 19 a 20
  • řešili jsme úlohy se schody a jiné slovní úlohy
  • procvičovali jsme sčítání, odčítání i dočítání do 20
  • čísla jsme porovnávali i rozkládali
  • zopakovali jsme číselnou řadu – dnes až do 20
  • naučili jsme se základní stavbu těla rostliny, umíme pojmenovat kořen, stonek, list, květ
  • seznámili jsme se s modřencem, modřínem, sedmikráskou, svízelem, violkou a vrbou
  • naučili jsme se písničku „Já jsem muzikant
  • kreslili či jiným způsobem jsme ztvárnili zvíře z hádanky
  • učili jsme se pečovat o pokojové rostliny, které máme doma
  • zacvičili jsme si podle videa i podle deníčku
  • a ještě mnoho dalšího… 🙂

Děkuji všem za spolupráci a už i dospělým přeji pohodový víkend!    KN