UŽ ŽÁDNÉ DALŠÍ POSÍLÁNÍ ÚKOLŮ NA MAIL PANÍ UČITELCE!
SNAD JEŠTĚ TENTO TÝDEN, DĚTI, UVIDÍTE SVOJI PANÍ UČITELKU!
MOŽNÁ PŘESTANE FUNGOVAT I TENTO TŘÍDNÍ WEB!
BRZY BUDETE MOCI POZDRAVIT SVÉ SPOLUŽÁKY! 🙂
VÍTE, CO JE DNESKA ZA DEN? A JAK SE DNEŠNÍMU DNI ŘÍKÁ???
A přesto jsem si nejspíš dělala legraci jen v jednom z výše napsaných výkřiků.
Proč výkřik? Protože za prvními čtyřmi větami bylo znaménko, kterému se říká: ________________________ .
Vykřičník
Píšeme jej ve chvílích, kdy chceme vyjádřit důraz věty, kdy například chceme dát najevo, že mluvčí větu zvolal. (Mluvčí je ten, kdo mluví. 🙂 )
„Pojďte všichni sem!“ zavolala paní učitelka.
„Co budeme dneska dělat?“ zeptaly se děti.
Úkoly k zeleným větám:
- Přečti, co řekly děti.
- Přečti, co řekla paní učitelka.
- Kdo položil otázku?
- Kdo svoji větu vykřikl?
- Kdo se tázal?
- Kdo řekl větu, za kterou je vykřičník?
- Za čí větou je otazník?
Tak už víme, že za větou píšeme tečku, nebo otazník, nebo vykřičník.
Přečti větu a vymysli, zda za ni patří otazník, nebo vykřičník:
- Kde jste __
- Haló __
- Je tu někdo __
- Pomoooc __
- Petře __
- Sněží __
Vymysli svoji vlastní větu, za kterou patří vykřičník. Proč ji asi mluvčí vykřikl?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Možná si někdo z Vás vybral zvolání: Áááááááááááááá!!!!
Dalo by se vykřiknout třeba, když se leknete nebo když někdo padá někam hodně hluboko.
Uměli byste tento výkřik napsat?
Hůlkovým písmem už dávno, já vím. Ale psace?
K tomu nám chybí v našem seznamu probraných písmenek ještě malé psací a, viďte?
Tak to musíme rychle napravit! 🙂
- Písmenko a píšeme zprvu jako začátek devítky.
- Začni na pomocné lince.
- A kousíček se po ní vrať doleva.
- Pak se od pomocné linky začni vzdalovat směrem dolů.
- Až se začneš blížit ke spodní lince, podobně jako u devítky začni kreslit oblouček.
- Hladce se sklouzni ke spodní lince a začni se vracet zpět nahoru k pomocné lince, odkud jsi začal.
- Podobně jako u devítky Ti nahoře vznikne taková doprava směřovaná špička.
- Od pomocné linky se vrať zpět ke spodní lince, těsně před spodní linkou se od čáry odpojíš a zhoupneš se po lince směrem doprava.
- Mírně prohnutou čarou vedenou šikmo vpřed dojedeš až k pomocné lince.
A pak už můžeš trénovat výkřiky i mnoho jiných slov.
- Víme, co je vykřičník a co vyjadřuje.
- Umíme přečíst větu, za kterou je vykřičník.
- Naučili jsme se písmenko a.
A tím jsme skončili společnou část českého jazyka. Ty si ještě dnes nezapomeň číst svoji knížku a všichni se teď můžeme přesunout k matematice.
Matematika
Včera jsme počítání psali, dnes budeme zase procvičovat na internetu.
https://www.skolasnadhledem.cz/game/1725
https://www.berneska.cz/pexeso-pocitani-do-20/
(Zahraj si dvě sady pexesa. Pokud chceš, můžeš i více.)
Hudební výchova – svět člověka
V pondělí jsme poslouchali melodie, svět člověka se už blíží!
Kdo máte, chystejte si mikrofony či webkamery, kdo nemáte, nevadí, uvidíte, uslyšíte. A konečně – uvidíme všichni, jak to dopadne. Vašim rodičům brzy přijde podrobnější informace, aby Vám pomohli se přihlásit.
A je příhodné, že Vám to mohu napsat už dnes – na apríla! 🙂
Tak někoho dobře vyveďte (= udělejte si z něho legraci) a já se těším brzy na slyšenou!
Katka 🙂