Úterý 14. dubna

Milí prvňáčci, vážení rodiče a ctění domácí učitelé,

dneškem přecházíme do virtuální učebny, v níž budou k dispozici studijní materiály, zadání úkolů a v níž se také úkoly budou odevzdávat.

Pro tento týden, coby přechodné období, budou úkoly i zde (zdravím na Šumavu! 🙂 ), byla bych ale ráda, abyste přechodné období využili k tomu, že se ve virtuální učebně zorientujete. Jsem Vám k dispozici na mailu i na telefonu a ráda Vám pomohu.

Dětem na jejich maily přišly pozvánky do jednotlivých předmětů (kurzů). Po otevření mailu je třeba se do kurzu zapsat – kliknout na modré tlačítko. Následně se Vám otevře stránka daného předmětu.

V horním záhlaví naleznete tři záložky (úvodní stránku – „Stream“ (1.) , „Práce v kurzu“ (2.) – zde budou k dispozici všechny materiály, „Lidé“ (3.) – tam děti uvidí, jak jim postupně přibývají spolužáci).

Na úvodní stránce „Streamu“ najdete aktuality.

Vlevo se zobrazují úkoly, které je třeba odevzdat. (4.)

Uprostřed nejnovější materiály, které jsem do kurzu vložila. (5.)

 

 

Na stránce „Práce v kurzu“ jsou do jednotlivých témat (1.) zařazeny úkoly (2.) a materiály (4.) (mají odlišnou ikonku).

U úkolů je uveden na konci řádku termín odevzdání (3.).

Termíny odevzdání můžete sledovat také v Kalendáři (5.).

(V Kalendáři rovněž naleznete termíny videokonferencí.)

 

 

Pokud rozkliknete úkol, zobrazí se Vám popis/pokyny. Klikněte na zobrazit úkol.

 

Přečtete si znění úkolu.

Splněný domácí úkol se odevzdává tlačítkem
„+ Přidat nebo vytvořit“.

 

Vzhledem k tomu, že děti plní úkoly ve svých sešitech, půjde obvykle o vložení fotografie jejich zápisků.

Kliknete tedy na vložit soubor a vložíte fotografii zápisků.

Poté je ještě důležité kliknout na OZNAČIT JAKO DOKONČENÉ, čímž úkol odešlete.

 

 

Dnes máme tedy předměty

  • matematiku
  • český jazyk
  • prvouku
  • tělesnou výchovu

A děti mají ode dneška do těchto kurzů přístup.

V matematice se jim hned na Streamu zobrazí odkaz na video kuličkové dráhy od jejich spolužáka Adama.

V „Práci v kurzu“ naleznou jeden materiál k výuce – odkaz se zadáním na internetové procvičování, a jeden úkol. Jde o slovní úlohu, kterou si děti přečtou v přiloženém dokumentu, zaznamenají si ji do matematických sešitů a fotografii svých zápisků vloží jako úkol. (Termín odevzdání: 16. 4. ve 14.00.)

V českém jazyce objeví dnešní procvičování. Jedná se o materiál – nic se neodevzdává, neposílá.

V prvouce máme úkol, který je třeba odevzdat do středy do 15.00 kvůli tomu, aby se na něj dalo ve čtvrteční prvouce navázat.

Tělesná výchova obsahuje návod na zacvičení si. Opět se nic neodevzdává.

 

Ve středu se těším na děti při videokonferenci!

Dětem přišla na mail pozvánka, v níž je odkaz pro připojení se („meet.google.com/ …“). Na tento odkaz kliknou v dohodnuté (a v pozvánce uvedené) době, následně ještě na tlačítko „připojit se“ a je to. 🙂
Nevím, z jakého zařízení se budou děti připojovat. Dnešní notebooky mají obvykle mikrofon a webkameru zabudované (tam bude případně jen potřeba je zapnout a povolit internetovému prohlížeči přístup).
Asi poměrně jednoduchou variantou je také chytrý telefon (tam je ale nejspíš potřeba nainstalovat aplikaci pro Meet).
Další možností je stolní počítač + sluchátka s mikrofonem + případně webkamera.
A optimální je internetový prohlížeč Chrome nebo Firefox. 

 

Pokud máte zájem vyzkoušet videokonferenci ještě před středečním celotřídním setkáním, dejte vědět.

Pokud jste neobdrželi heslo, nebo si nevíte s virtuální učebnou rady, ozvěte se.

 

Ocením také, když se podělíte o své postřehy či objevy, které by mohly pomoci ostatním rodičům, kteří se budou s prostředím virtuální učebny teprve seznamovat…

Děti mají dnes učení méně. Věřím, že Vás budou sledovat při objevování virtuální učebny a možná se v ní brzy začnou orientovat a budou si zvládat samy vkládat úkoly i prohlížet studijní materiály.

Hodně štěstí a snad i radosti z úspěchů! (Vězte, že já objevuji neznámé od 23. 3. a té radosti, co se od té doby dostavilo, to si ani neumíte představit!)

Přeji krásný den Vám i prvňáčkům!

Katka 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MATEMATIKA

V matematice tedy naleznete MATERIÁL:

Řešení slovních úloh (Poslech bez opory v psaném textu.)
Hra v odkazu nabízí sadu úloh. Vyber si, kolik toho chceš zvládnout!
1) Nejsnazší úroveň – stačí, když vyřešíš úlohy s prvními dvěma trojicemi (Terezka, Agáta, Vendelín; Anežka, Jarmila, Tomáš)
2) Prostřední úroveň – vyřeš první čtyři trojice
3) Nejtěžší úroveň – vyřeš všechny úlohy
Potřebné informace se dozvíš, když klikneš na ikonku reproduktoru vedle obrázku dítěte

https://www.skolasnadhledem.cz/game/2400

a ÚKOL:

Slovní úlohu si zapiš do matematického sešitu, na linky doplň správná čísla.

Máme doma kocoura, psa, dvě rybky a slepici.
Všichni dohromady mají ______ hlav a ______ nohou.

Pokud potřebuješ, můžeš si vše nakreslit.

 

ČESKÝ JAZYK

MATERIÁL:

* Správně si sedni, lehce uchop tužku.
* Prohlédni si podrobně každé slovo. Všímej si, jak na sebe písmena navazují.
* Každé slovo napiš dvakrát. Závěrečnou větu opiš jednou.

 

 

PRVOUKA

ÚKOL:

Domácí mazlíčky lidé chovají pro radost. Nejspíš víš, o kterém zvířeti se říká, že je nejlepší přítel člověka.
Nadepiš si v deníčku prázdnou dvoustranu tématem „Domácí mazlíčci“ a zapiš si na ni alespoň 5 zvířat, která jsou chována jako domácí mazlíčci. (Zbytek dvoustrany si nechej prázdný – ve čtvrtek budeme v zápisu pokračovat.)

VLOŽTE FOTO ZÁPISKŮ

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

1) Zacvič si třikrát „Hlava, ramena, kolena, palce“. Můžeš to naučit i své sourozence, rodiče či prarodiče! 🙂 A až to budete dobře zvládat, můžete postupně zrychlovat.
2) Zaskákej si přes imaginární švihadlo (to je švihadlo, které si jen představuješ) – 15 přeskoků snožmo dopředu, 10 přeskoků pozadu, 5 přeskoků s pravou nohou vepředu, 5 přeskoků s levou nohou vepředu. (Pokud máš skutečné švihadlo a máš kde s ním cvičit, můžeš skákat i přes něj.)
A POKUD CHCEŠ, MŮŽEŠ SI ZASKÁKAT DO RYTMU PÍSNIČKY „MÁM DOMA KOČKU“ – tím si připomeneš téma z prvouky, kterému se nyní věnujeme. 😉

Vydržíš skákat přes (imaginární) švihadlo celou písničku?

https://www.youtube.com/watch?v=p3y4XQ4B4Vw