Vážení rodiče,
děti dnes dostaly dopis (přikládám níže), braly si domů všechny učebnice na český jazyk a matematiku, aby se mohly Vám, babičkám a dědečkům a všem dalším pochlubit, co už všechno ve škole zvládly. Zároveň je potřeba, aby děti i během prázdnin denně trénovaly čtení (proto si domů vzaly i čítanku). Dále bych Vás chtěla poprosit, abyste při domácím procvičování nepředbíhali v učebnicích probranou látku. (Děti pak ve škole hlásí: „To už jsem četl doma!“ a nemohou se dobře zapojit do výuky – například nemohou předvídat, když text předem znají apod. Samozřejmě je také práce nudí, když je pro ně opakováním.) Věřím, že to budete respektovat, a předem Vám velmi děkuji za spolupráci! (Ke čtení se dá sehnat mnoho knížek psaných jen hůlkovým písmem, vhodných právě pro počáteční čtení.)
Přeji Vám pohodový prodloužený víkend a krásné chvíle s Vašimi dětmi!
Katka Nováčková
A nyní onen zmiňovaný dopis. Psali jsme ho dnes, všichni společně a velmi narychlo. Snad se v něm i přesto vyznáte a omluvíte chyby. Snažili jsme se dát dohromady, co všechno jsme se během první pětiny školního roku naučili.
MILÍ PRVŇÁČCI,
UŽ JSME SE NAUČILI NAPSAT A PŘEČÍST PÍSMENA:
A, Á, E, É, I, Í, O, Ó, U, Ú, Ů, Y, Ý, B, N, L, R, Č, V, J, T, K, P.
STAVĚLI JSME PÍSMENKA Z VÍČEK, SKLÁDALI JSME JE Z KOSTEK, Z CHLUPATÝCH DRÁTKŮ…
POZNÁVÁME, ZDA SE HLÁSKA VYSKYTUJE NA ZAČÁTKU, UVNITŘ, NEBO NA KONCI SLOVA.
SLOVO UMÍME VYHLÁSKOVAT SPOLUŽÁKŮM I SLOŽIT Z HLÁSEK DOHROMADY. DOKONCE UŽ ZAČÍNÁME SLOVA PSÁT. KDYŽ NĚKOMU NĚCO NEJDE, ŘEKNE SI O POMOC, A OSTATNÍ MU POMOHOU.
DOKÁŽEME ČÍST SLOVA I VĚTY. POZNÁME SPRÁVNĚ NAPSANÉ SLOVO, OZNAČUJEME KŘÍŽKEM VĚTU, K NÍŽ SE VZTAHUJE OBRÁZEK. ČTEME S POROZUMĚNÍM.
UMÍME OPISOVAT SLOVA A VĚTY.
MUSÍME ZNÁT, CO JE ŘÁDEK A CO SLOUPEČEK. HLÍDÁME SI, ŽE ČTEME A PÍŠEME ZLEVA DOPRAVA! KDYŽ ČTEME, UKAZUJEME SI PRSTEM.
STÁLE TRÉNUJEME DRŽENÍ TUŽKY, UVOLŇUJEME RUKU PŘI KRESEBNÝCH CVICÍCH.
V MATEMATICE JSME ZVLÁDLI POČET DO ŠESTI. POČET ZAPISUJEME ČÁRKAMI, PUNTÍKY, PŘIŘAZUJEME ČAROU K OBRÁZKŮM, VYBARVUJEME…
UMÍME PŘEČÍST ČÍSLICE 1, 2, 3, 4, 5 A 6, ZNÁME JEJICH VÝZNAM. JEDNIČKU UŽ UMÍME DOKONCE I NAPSAT.
SČÍTÁME VE SČÍTACÍCH TROJÚHELNÍCÍCH (SESYPEME TEČKY DO SPODNÍHO ČTVEREČKU).
PORADILI JSME SI S BLUDIŠTĚM, PROCHÁZELI JSME SE PŘI MATEMATICE V ZOO.
NAUČILI JSME SE KROKOVAT A DOKÁŽEME POKYNY KE KROKOVÁNÍ ZAZNAMENAT A PŘEČÍST.
VYBARVOVALI JSME RŮZNÉ ÚLOHY, KDE SE MÁ DODRŽET RYTMUS STŘÍDÁNÍ BAREV. ZVLÁDÁME SKLÁDAT GEOMETRICKÉ OBRAZCE Z DŘÍVEK A RŮZNĚ JE PŘESTAVOVAT A MĚNIT PODLE ZADÁNÍ.
STAVĚLI JSME Z KOSTEK, DÍVALI JSME SE NA STAVBY SHORA A SEZNAMOVALI JSME SE S JEJICH STAVEBNÍMI PLÁNY.
UMÍME POROVNÁVAT POČET, ZNÁME UŽ ZNAMÉNKO „VĚTŠÍ NEŽ…“, „ROVNÁ SE“, „PLUS“.
LOVILI JSME DOPRAVNÍ ZNAČKY A KRESLILI JSME JE, SBÍRALI JSME LISTY STROMŮ. ZALOŽILI JSME SI EXPEDIČNÍ DENÍKY A BYLI JSME NA VÝLETĚ V LESE. NĚKTEŘÍ NAVŠTÍVILI TAKÉ VYŠEHRAD. SE TŘEŤÁKY JSME BYLI NA DNI PRO ZDRAVÍ. VIDĚLI JSME HASIČSKÝ VŮZ A TRANSPORTOVALI JSME „RANĚNÉ“ SPOLUŽÁKY.
ZNÁME RŮZNÉ HRY Z HODIN TĚLOCVIKU (BĚHÁNÍ NA ČÁRÁCH, SKÁKÁNÍ, SLALOM, OPIČÍ DRÁHU A MNOHO DALŠÍCH).
NAUČILI JSME SE NOVÉ PÍSNIČKY. KRESLILI JSME LOUKU A LES. ČTEME KNÍŽKU O PRINCI ČEKANKOVI.
ZABYDLELI JSME SE VE SVÉ TŘÍDĚ, KTERÁ JE JAKO LES. KAŽDÝ DEN POSUNUJEME NA KALENDÁŘI ZNAČKU, TŘÍDÍME ODPAD. DEVÁŤÁCI NÁS PROVEDLI PO ŠKOLE, ABYCHOM VĚDĚLI, KDE CO JE. POPRALI JSME SE S ODEMYKÁNÍM SKŘÍNĚK.
PŘI RANNÍM KRUHU SI V PONDĚLÍ VYPRÁVÍME, JAK JSME STRÁVILI VÍKEND. UMÍME SI PŘEDÁVAT SLOVO, HLÍDÁME SI, ABYCHOM NESKÁKALI DRUHÝM DO ŘEČI.
A JE TOHO JEŠTĚ MNOHEM VÍCE! JSEM NA VÁS MOC HRDÁ! DĚLÁTE VELKÉ POKROKY A JE S VÁMI LEGRACE!
UŽIJTE SI KRÁSNÉ PRÁZDNINY, BUĎTE NA SEBE OPATRNÍ A V PONDĚLÍ 4. LISTOPADU SE NA VÁS ZASE BUDU TĚŠIT V 1. B!
KATKA
25. ŘÍJNA 2019