začali jsme s dětmi probírat „opravdovou“ gramatiku a to přítomný čas prostý. V příloze připojuji základní metodiku tvoření kladné oznamovací věty, otázky a záporu v tomto gramatickém čase: present-simple-tense-pritomny-cas-prosty (PDF).
Také připojuji seznam základních sloves:
verbs-5-a (PDF).
Všechna tahle slovesa daly děti sami dohromady, jáje pouze zapsal. Ani se nám skoro nevešla na tabuli!
Věnujeme se také první lekci v učebnici a to zejména tvoření a zodpovídání otázek (domácí úkol odpovědi na otázky na straně 8, ať už za Lucy nebo za sebe.
Děti by také měly znát základní tázací částice: when, where, why, what, who, how a jejich české významy. Tyto tázací částice stojí ve větě ještě před pomocným slovesem DO/DOES, tedy úplně na začátku celé otázky.
Hezké dny